dijous, 9 de febrer del 2012

Gelat de formatge curat i codony


Aquesta es una d'aquelles que no se si arribaré a repetir, no es que hagi agradat massa en general a casa meva, ami si que m'ha agradat, tot i que te un gust molt particular, una mica fort, amb tot i això no esta malament, l'acabaré encara que sigui de mica en mica.

Si sou uns fanàtics del formatge curat i teniu ganes de provar-lo, aquí teniu la recepta.





Ingredients:
1 terrina de formatge semi-curat de 125 gr. President, 1 ou, 50 gr. de sucre invertit, 50 gr de sucre, 150 ml. de llet, 150 ml. de nata, 75 gr. de formatge curat, 40 gr. de codony (també casolà, però fet per la meva germana).

Preparació:
Posarem en el got de la thermomix, la terrina de formatge, l'ou i els sucres, batrem 20 seg. en velocitat 6. Reservarem.

En el got, sense rentar posarem la llet, la nata i el formatge curat tallat en trossos, triturarem 20 seg. en velocitat 6 i programarem 5 minuts a 80º en velocitat 3. Afegirem ara la barreja anterior i batrem 20 segons en velocitat 8. Cuinarem el conjunt durant 4 minuts a 70º en velocitat 3.

Reservarem en la nevera ben tapat mínim 8 hores.

Tallarem el codony en daus petits i els barrejarem amb la crema just abans de posar-la a la cubeta de la geladora.

Posarem la geladora en marxa i anirem afegint la crema a poc a poc pel forat de la tapa, en uns 45-50 minuts tindrem llest el nostre gelat, el ficarem en un recipient hermètic i ficarem al congelador 1 hora mínim abans de consumir.

Si el tenim congelat el treurem del congelador una estona abans de consumir-lo.

1 comentari:

  1. A casa teva deuen ser com a la meva: que no els agraden les receptes massa sofisticades.
    Jo sóc més oberta en aquest aspecte.

    Aquest gelat té una pinta fabulosa; a mi segur que m'agradaria :)

    Petons!

    ResponElimina