dimarts, 22 de novembre del 2011

Pastís de poma.

Dissabte estava inspirada, però no tant com per fer una crema pastissera. Vaig estar ensumant per aquí i per allí i vaig decidir-me per un pastís de poma (ens encanten els pastissos de fruita).

Teníem un sopar familiar i vaig pensar... la portaré, però no, sentint-ho molt no va arribar, va morir a l'hora del cafetó, fins i tot jo vaig menjar un trosset.




Ingredients:
1 lamina de massa brisa refrigerada, 2 o 3 pomes golden, 750 ml. de llet, sucre, 1 sobre de natilles i un soplet de cuina.

Preparació:
Pre-escalfarem el forn a 200º.
En un motlle baix, estendrem la lamina de pasta brisa.

Pelarem la poma, li llevarem el cor i partirem en lamines fines. Reservarem.
En un cassó escalfarem la llet, reservant un got, on diluirem el sobre de natilles. Quan la llet comenci a bullir afegirem el sucre i remourem sense parar. A continuació tirarem la llet amb les natilles diluïdes i seguirem removent perquè no es facin grumolls, hem d'obtenir unes natilles molt espesses.

Quan tinguem les natilles les volcarem ràpidament sobre la massa brisa. A continuació posarem les làmines de poma damunt i fornejarem durant 20 minuts.

Abans de servir, espolsarem amb sucre i cremarem amb el soplet.
També podriem pincellar-la amb una mica de melmelada de préssec  diluida en uma mica de llimona.

Servirem freda.

Bon profit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada