dimecres, 21 de setembre del 2011

Bescuit de carabassa.

Quan fa uns dies va caure a les meves mans una carabassa, amb la calor que feia, em vaig preguntar, que puc fer amb ella?. De ser hivern hagués fet un puré sense dubtar-ho, però ara, puré??? No, sis-plau.

Com sempre el meu amic google em va donar, no una solució, no, sinó moltes, al final vaig escollir una recepta que vaig trobar al blog "Pa amb tomàquet".

Quan estava fent el bescuit, va entrar a cuina el meu "duende" petit i va començar a rondinar, que com se m'ocorria..., que quina manera de fer malbé un bescuit..., en fi, que enfadada com una mona, li vaig dir que no el provaria...

Es va menjar la seva part... i la meva.




Ingredients:
500 gr. de carabassa, 350 gr. de sucre, 4 ous grans, 180 gr. d'oli de gira-sol, 400 gr. de farina, 3 sobres de gasificant blancs, 3 sobres de gasificant blaus, 1 cullerada petita de llevat royal, sucre i canyella per espolvorejar.

Preparació:
Rostirem la carabassa en el microones, tallada a taquets en un bol i tapada amb un film. Han estat suficients 15 o 20 minuts.

Posarem en el got de la thermomix la carabassa amb el sucre, programarem un minut a velocitat 5.
Agregarem els ous i batrem 1 minut en velocitat 5. Incorporarem l'oli i programarem 10 segons més a igual velocitat.
Tirarem la farina, que haurem tamisat i barrejat amb els sobres de gasificant i el llevat, i batrem durant 10 seg. a velocitat 5.
Greixarem un motlle i posarem la barreja. Repartirem per damunt una barreja de sucre i canyella.

Ficarem al forn pre-escalfat  a 180º durant 25 minuts.

Bon profit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada